Sabtu, 17 Januari 2009

blood.

I dream of giving birth to a child who will ask, "Mother, what was war?" ~Eve Merriam

This time around, while all of us are having fun, laughing and enjoying the peacefulness that we're having right now, people in Palestine and Israel are mourning over the deaths of their loved ones. Gelak gelak jugak, benda benda macam ni kena ambik tahu juga. There are more important things to listen than ramblings about the Kuala Terengganu by-election. Sorry for being political, but it's the truth. Let's stop doing anything for a second and pray for the lost souls of the Gaza War. War doesn't solve anything, it just makes it more complicated. War does not determine who is right - only who is left. Fuh, ayat penuh falsafah =)


Sorry if this post agak bosan, I'm having writer's block right now. Tetapi dipaksa juga untuk menulis. Erk. Cerita pasal darah darah ni, I was once involved in a 'peristiwa berdarah' too. Back in standard 3. Just after the "Seaweed" incident. Kisah ini terjadi pada hari terakhir musim persekolahan. At that time, everyone was just having fun. No homework and no studying. So masa rehat, semua pun main kejar-kejar dekat padang sekolah. Saya pula pada masa tu perasan cool, tak main la kejar-kejar. Duduk tepi je gelakkan mereka yang mengejar. Tetapi masa tu bosan la pulak. Tiba-tiba saya ternampak kerusi kantin sekolah sesat dekat padang. Ala, kerusi yang panjang tu yang kita semua selalu letak chewing gum kat bawah tu. So, akibat kebosanan, saya tanpa sebab pergi la ke arah kerusi tu dan angkat kerusi tu vertically(tanpa sebab). Ketika tu ramai pula budak budak tengah main kejar-kejar. Aah, perkara malang pun terjadi-lah.

Dengan semangat berkobar-kobar, saya pun suruh la kawan-kawan yang berada berdekatan untuk blah jauh jauh kerana saya nak lepaskan kerusi kantin itu dan tengok ia hancur berkecai. Kecik kecik lagi dah ada sifat-sifat seorang pemusnah. Sigh. Mereka pun menjauhi kerusi tersebut. Siap buat countdown lagi. Threeeee.....Twooooo....Oneeeee!! Saya pun melepaskan kerusi tu dengan muka penuh ghairah dan bangga. Tak sabar nak hancurkan barang sekolah. Kerusi tu pun jatuh dengan slow motion. Amat slow. Bila nak sampai ke tanah je, tak pasal-pasal ada seorang budak yang sibuk bermain kejar-kejar lari betul betul bawah kerusi tu.

Oh my God, suspense-nya!

BAMM!!! Bucu kerusi tu jatuh betul betul dekat kepala budak yang malang tu. Berlubang terus kepalanya. Memancut mancut darah wei! Siap ada yang terpercik kena baju saya. Saya hanya mampu membatu di situ. Speechless. I don't know what to do. Budak tu meraung-raung dan kemudian pengsan. Otak saya berfikir dengan begitu pantas! Oh damn, im only 9 years old and already i've killed someone! Semua yang berada di situ menggelabah. Ada yang menangis. Goyang beb! Kemudian datang lah seorang cikgu yang mengangkat budak tersebut bawa ke bilik guru. Saya pun turut menolong sama. Habis tangan dan baju penuh dengan darah. Macam sembelih kambing hitam buat black metal. Sampai di bilik guru, budak tersebut menerima rawatan. Tidak lama kemudian, ambulans pun datang dan membawa budak malang tu(yang merupakan seorang senior. Haha!) ke hospital. Saya hanya mampu duduk di bilik guru dengan tangan berlumuran darah dan menangis. Ya, menangis. Tipu la kalau tak menangis, saya ni bukan Zionis. Tidak lama kemudian, cikgu pun datang. Dia suruh saya basuh tangan dan kemudian datang ke bilik guru besar kerana ada pegawai polis nak jumpa. Wtf?! Teka la apa yang jadi seterusnya?

Saya basuh tangan, dan terus blah dari sekolah. Ponteng time darjah 3, not bad eh? Terus saya melarikan diri dari segala masalah yang ada. Kawan telefon cakap cikgu nak jumpa bila bukak sekolah tahun depan kerana kes masih belum selesai. Hmm, what to do? I told my mum i want to change school because kebetulan ada sekolah yang baru dibuka berdekatan dengan rumah saya. Mama pun bersetuju. Jadi saya pun pindah dengan meninggalkan kisah hitam tersebut tanpa memberitahu sesiapa. Sampai sekarang pun tak kantoi. I'm sorry Mama, but some things are best kept hidden. Hehe. To any family members yang baca ni, diam diam sudah! Hahahaha!

I'm sorry senior boy who i crashed a canteen chair on your head. Kosong-kosong eh? Dengar cerita kamu cedera parah, kepala berlubang. Sampai hilang ingatan sikit. Hehe, sorry tak sengaja. Kan dah cakap, main kejar kejar ni tak cool.

Well, that's all for now. Last before i click the 'publish post' button, mari kita baca ni. Penat berfikir okay.

What this planet needs is more mistletoe and less missile-talk.

So let's kiss!




9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

menarik.
trimas

Tanpa Nama berkata...

http://www.youtube.com/watch?v=qWXx2VYoqbU

fareezailyana berkata...

WEI CIBAI. PATUT KAU TUKAR SEKOLAH 7 KALI. PENAKUT. nanti i bagitau mama.HAHAHAHAAHAHAHA.bodoh sial kau.
wei i lagi best, main kerja kerja kat rumah mak long pastu tertolak hadi yang masa tu 3?4? sampai darah forehead. damn funny.

dah ah kau bodoh and hitam. duk shah alam practise nagis untuk 8 feb

Tanpa Nama berkata...

kau kena hina camtu jer...ish,ish..ish..

Hadi Haikal berkata...

haha darjah 3 dah memonteng sekolah, agak berani.
nyways, tk dinafikan yg kau ni penakut.

anyaroslan berkata...

OI BABI! kesian gila budak tu doh.

how do you sleep at night? :P

oh, and i like the last line.
dah, famous enough? 5 comments dah tu! :D

jom lepak. peace in the middle east.

Tanpa Nama berkata...

hahaha. apalancaukejadaharamuntelaut kau ni? kau lagi kejam dari zionist! ahahah. siot. dah lukakan kepala anak org bla dr skola diam2 x bgtau mak kau eh. ciss. tp xpe. i'd do the same thing if i were you. muahahaha!

Tanpa Nama berkata...

kenapakaupaksaakucommentjugakweyhakuxterlibat dalampublisitimurahannihahahahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

and you could live with this?

at least the zionists own up to what they do.