Selasa, 30 Disember 2008

take a gun and shoot me in the head part II.


(tempat lahirnya bakal bakal pembunuh bersiri dan blogger miskin.)

Aahh..

Atas permintaan ramai, saya akan bercerita lagi tentang pengalaman saya ketika menuntut di Maktab Tentera Diraja dahulu. Kali ini saya ingin bercerita tentang seorang cikgu RMC.

Ma'am Ruslida a.k.a Syaitan Bertudung a.k.a Mayat Hidup

Nama yang cukup dibenci oleh Farhan Arif.

Ma'am Ruslida mengajar subjek Bahasa Malaysia untuk kelas 2 dan 3 Alpha. Jadi saya terpaksa menempuh 2 tahun yang cukup derita bersama dengannya. Ma'am Ruslida seorang yang sangat kejam. Mukanya pula sangat pucat seperti mayat. Mukanya juga sangat mengundang tapak kaki. Tidak pernah tersenyum. Hanya senyum tipu ketika mengambil gambar untuk majalah sekolah. Sungguh gemar mendera pelajar. Target utama beliau, seperti biasa, Farhan Arif. Ma'am Ruslida amat suka mengajar kami KOMSAS (Komponen Sastera) dan saya pula amat membenci KOMSAS kerana perlu banyak menulis. Opposite attracts, mungkin kerana itu dia selalu target saya? Maybe.

Ma'am Ruslida pernah menjadikan tangan saya tempat melepaskan dendam kesumat kerana saya mengupah seorang rakan kelas untuk menyalin sinopsis novel Meniti Kaca. Habis dirotan sehingga terkupis kulit. Bodoh punya rakan kelas, tulisan dia sungguh berlainan dengan tulisan saya menyebabkan perbuatan jahat saya itu dapat dihidu oleh Ma'am Mayat.

Ma'am Ruslida juga pernah menyumbat cengkih kedalam mulut saya dan beliau memaksa saya mengunyah bunga cengkih tersebut sehingga hancur dan telan kerana saya tidak menyiapkan kerja rumahnya. Saya memang tidak pernah membuat kerja rumah yang disuruh oleh beliau maka semua punishmentnya akan saya terima dengan hati terbuka. Akibat tindakannya yang sungguh mulia itu, semua jenis makanan yang saya telan ada perisa cengkih.

*Nak dengar cerita menarik? Setelah menulis dengan amatlah panjang macam babi, bila nak post ter-hang pula laptop. Yang keluar hingga ke takat ini. Jadi saya perlu tulis kembali. Haih.*

Kelas 3 Alpha memang terkenal dengan keadaan kelas yang sentiasa bising, tidur dan semak seperti baru lepas perang dengan Israel. Pernah Ma'am Ruslida mendenda satu class untuk duck walk sebanyak 5 pusingan koridor. Kerana asyik didenda untuk duck walk, pelajar 3 Alpha bagai sudah immune dengan penderaan tersebut. Tapi tipu lah kalau nak kata tak sakit. Lutut longgar habis. Malangnya, ketika itu senior form 5 ternampak kami sedang menjalankan hukuman. Form 5 ketika zaman saya memang celaka semuanya, pantang dapat point untuk mendera. Setelah habis kelas, mereka mendera kami dengan alasan memalukan Maktab Tentera Diraja. Wtf?

Tetapi semua perkara ini tidak boleh melawan suatu peristiwa hitam yang masih segar didalam ingatan saya. Tidak akan saya lupakan peristiwa ini hingga ke liang lahad. Semua ini ada kena mengena dengan Borethug atau lebih dikenali sebagai Syafiq Azman.

Pada suatu hari, seperti biasa, Ma'am Ruslida datang ke kelas dengan mood nak mendera beliau. Kelas 3 Alpha ketika itu extra kotor. Lalu dia pun datang dengan hati yang puas. Disuruh semua kelas berdiri atas kerusi. Borethug yang ketika itu sedang bad mood kerana dikejut tidur untuk berdiri atas kerusi mengambil segumpal sampah yang berada diatas lantai dan membentukkan sebuah bola dengan sampah tersebut. Dia kemudian melontar gumpalan sampah tersebut dengan amat kuat sekali. Katanya kepada saya selepas adegan tersebut dia hanya ingin mengacah tetapi terlepas. Wtf? Gumpalan sampah tersebut mengenai tepat pada kepala Ma'am Ruslida dengan impak yang sungguh kuat dan padat. Ketepek! Ma'am Ruslida menoleh kebelakang dengan pantas. Matanya berapi!

Oh my god, suspense-nya!

Ma'am Ruslida menjerit sekuat hati "Siapa yang baling tu?!"

Borethug dengan selamba cibainya menuding jari ke arah Farhan Arif. Selama 2 saat seluruh kelas diam. Hanya bunyi cengkerik kedengaran. Kriik, Kriik. Kemudian, seperti terdapat mutual understanding satu kelas dengan serentaknya mengangkat tangan dan menuding ke arah Farhan Arif. MACIBAI! Saya terperangkap. Tidak ada hala tuju. Tidak ada masa untuk berfikir apa perlu diucapkan. Menjadi mangsa keadaan. Kemudian, keluarlah kata-kata hikmat dari mulut saya.

"Weh kimak babi lancau! Asal aku pulak?!"

Aah, masih fresh didalam ingatan ayat tersebut. Kemudian Ma'am Ruslida bergegas kearah saya. Dicapainya rotan beliau yang nipis itu didalam perjalanan. "Oohh.. Mencarut! Mencarut!" Lalu dilibasnya rotan nipis itu. Bukan pada tangan. Bukan pada punggung empuk. Tetapi kepada mulut. Dengan amat kuat dan banyak kalinya. Tanpa sebarang belas kasihan. Saya tidak mampu untuk buat apa-apa. Hanya mampu berdiri menahan kesakitan yang amat. Habis berair mata kerana dilibas syaitan bertudung yang bermuka pucat itu. Mulut bengkak. Penuh dengan kesan libasan pada mulut dan muka. Boleh pulak dia target tak betul. Sampai ke dahi pun ada hinggap libasannya. Hati saya ketika itu hanya Tuhan yang tahu. Mahu sahaja saya mencapai kerusi berdekatan dan baling ke arahnya.

Selepas itu, Borethug datang ke arah saya dengan muka selamba taiknya itu dan berkata

"Weh, sorry doh."

Hanya itu sahaja yang dikatakan. Dan itu sahajalah conversation kami berdua untuk seminggu. Saya tidak bercakap dengan Borethug.

Borethug, Fuck you.

Sejak peristiwa tersebut, tahap kebencian saya terhadap Ma'am Ruslida naik mendadak. Dia juga semakin membenci saya. Setiap peluang untuk mendenda tidak dilepaskan. Semuanya salah. Dia juga menyumpah saya akan fail untuk pelajaran Bahasa Malaysia untuk PMR. (Tetapi masih berjaya untuk dapat A. Haha!) Dia juga enggan untuk bersalaman dengan saya ketika acara 'Memohon Maaf Bersama Guru Sebelum Periksa'. Kurang ajar betul. Saya juga apa kurangnya. Menyebarkan khabar angin, mengutuk dan boikot Ma'am Ruslida. Ketika itu, dia sedang sarat mengandung jadi banyak lah perkataan tidak elok terukir di notice board belakang kelas. Gemuk. Mayat Buncit. Syaitan Bulat. Saya juga ada tertanya tanya samada yang akan keluar dari perut beliau itu bayi atau syaitan jr. Mana lah tau. Haih, sudah banyak ditulis. Nanti akan disambung lagi kalau rajin =)

Till then,

Farhan "apa wowo?!" Arif.

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

haha.two words.
Padan muka!
Hahahahaha.terhibur dan menarik.tahniah!nak lagi

anyaroslan berkata...

hahahahahahahahahaha!

omg macam terencat duduk dekat komputer berdekah-dekah seorang diri untuk 10 minit.

dude, write more man. and cepat la bayar fees. bosan ni.

Tanpa Nama berkata...

Weyh.. Lawak gle babi syall mase ne.. haha..

tp ko lupe.. intro muzik die masuk klas..

'bila izrailll dtg memanggil, jasad terkubur di pembalingan".. hahaha..

mase ne ko sorang kene berdiri atas kerusi kan.. bdak2 smue bantai gelak je tgkk.. ngahahaha..

Borethug syaitan Mat Sabo gle babi.. hahaha..

p/s : Omar Foo dan Ivan Raj tersenyum girang tahap mengundang tgk ko kene mase ne.. hahaha..

Tanpa Nama berkata...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH
MACHIBS. kau mmg. sebab hitam cikgu denda. cuba you dengar kakak dgn I punya advice dulu - guna fair&lovely. kan you tak jadi mangsa prejudis.
ceh.

jaja

Tanpa Nama berkata...

shorrrrryyyyyyyyyy shhannnnnnngatttttt!!!!!!!!!!

hahaha..


from ur baby, botak

Tanpa Nama berkata...

haha style kan kena..
sorry abg komsas..haha

Tanpa Nama berkata...

ahahaha. gila ksian kt kau, dan agak gila lawa. gila cibai kepada cikgu dan kawan kau. haha. chun punya pengalaman. jangan lupa cite kat anak cucu nanti. haha!

inong chin berkata...

haha..pak wan sebut name ivan raj buat ak teringat kat die dowh.


haha...best dowh blog ko

sumpah best.


inong.

Tanpa Nama berkata...

hahaha..
dasat seyh kisah zaman dulu2...
tp gempak tol ayat2 ko..
mmg xrugi ko blaja komsas dgn makhluk 2..
hahaha..
anyway..
goodjob bro..

~boya~

TriStupe berkata...

hahaahahhahah! lawak gila sial!

Anis Khairil berkata...

random reader of your blog.

bapak lawak macam sial last rangkap, syaitan bulat, syaitan jr HAHAHAHA.

subscribing.

Tanpa Nama berkata...

hahaha ya rabbi, horror btol awak mencarut, seolah olah saya ada dlm klas tu. best, teruskan di dera!