Selasa, 14 April 2009

"macam ni lah bila Melayu dapat kuasa." - Azman Halim


(bukan pak guard didalam cerita ini.)

I hereby declare war with the pak guards at UiTM Shah Alam.

I will make your life miserable and I will steal much much more!

Okay, here goes. This happened yesterday. I was gonna send my friend back to her hostel. Usually, hantar lah sampai depan the block. Masa nak masuk gate tu, tiba-tiba ada guard duduk sebelah. He raised his hand. Okay, biasa lah. Angkat la tangan balik. Lalu kat sebelah dia tiba-tiba dia ketuk tingkap kuat kuat. Belum apa lagi dah buat muka nak kena tampar.

So I rolled down my mirror. (hmm, roll ke kalau tekan switch tu eh?)
Okay people, our conversation goes something like this.

PG: Eh, aku suruh kau berhenti kenapa kau tak berhenti? Sukati kau je jalan eh?

F: Aik? Pakcik suruh berhenti ke? Saya ingatkan pakcik angkat tangan je. Saya pun angkat la tangan balik.

PG: Kamu ni betul kurang ajar eh? Saya suruh berhenti kenapa tak berhenti? Kamu tau tak kenderaan pelajar tak boleh masuk sini?

F: Saya dah cakap kan, saya ingatkan pakcik angkat tangan. Saya taktau kenderaan takleh masuk. Saya pun nak hantar kawan saya je.

PG: Kamu tak nampak ke tulis besar-besar tu tak boleh masuk? Kenapa kena hantar kawan awak sampai depan? Dia tu siapa sampai tak boleh jalan sikit?

F: Selama ni saya hantar boleh je.

PG: Ini lah pelajar sekarang, kau jadikan trend eh nak langgar peraturan? Kau orang ingat korang siapa?

F: Mana ada trend.

(This topic lasted for 5 minutes. He keeps on saying the same thing again and again. Btw, I'm not sure what to call him actually, tak tua tak muda. Pakcik je lah.)

PG: Kamu nampak tak kereta Unser kat depan tu?

(There's a Toyota Unser around 50 metres infront of us)

F: Nampak.

PG: Kau takkan tak tahu siapa dalam Unser tu wei?

F: Saya tak tahu lah.

PG:(sambil menggeleng kepala) Ish ish, kau ni pelajar sini ke? Dalam kereta Unser tu pun tak kenal?

F: Mana lah saya nak kenal semua orang bawak kereta apa kat UiTM ni.

PG: Bagi kau punya kad pelajar.

PG: Dah 4 semester kat sini pun tak kenal siapa tu? Kau tau tak HEP siapa?

F: Saya tak kenal.

PG: HEP pun tak kenal? Apa nak jadi kat kau ni? Ni lah, belajar je universiti tapi perangai buruk. Benda yang patut tahu pun tak tahu.

F: Apa apa lah pakcik, saya minta maaf.

(I thought by saying sorry he'd stop babbling but I was wrong. He keeps on talking and talking. Muka kau dahla macam babi, nak buat muka konon tak puas hati. Mengundang penyepak.)

So, after 20 minutes talking, he told me to go. Apa lah masalah kau pakcik? I've got better things to do than identifying who's driving what kind of car. I don't read carta organisasi UiTM when I'm bored so I don't give a damn who's the HEP. And sorry pakcik, si pelajar universiti ni tahu benda apa yang dia patut tahu. Sebab tu la dapat masuk universiti.

And what Azman said after that fits just nice.

"Macam ni lah Melayu bila dapat kuasa sikit."

Oh, and today?

Pak guard kat main door stopped my car and rampas-ed my sticker. Dia suruh buat yang baru punya. Kau tau tak betapa buruknya sticker baru tu? Tak sanggup weh!

Pak Guard UiTM Shah Alam, I declare war.

Fuck you guys! Biadab!




13 ulasan:

Aen cHAn berkata...

hoho
kesian
pak guard uitm rasa diri macam dewa
itu dah biasa
bawak banyak banyak bersabar

Tanpa Nama berkata...

haha, aku hanya mampu bersimpati untuk kau dowh. sumpah kerek pakc guard, aku rasa mana2 pak guard cllge/uni semua pun mcm ni. budget berkuasa sangat.

Tanpa Nama berkata...

Hoyeah!!!

Tanpa Nama berkata...

;)

AINIROCKSTAR berkata...

pak guard kat seri maya pun sama
tp dr nepal lg mengundang

Unknown berkata...

kekurang hasaman tahap dewa pakguard tu...

jd nelayan je la -ok xde kna mengena-

adii peet berkata...

x same goes with guards in uitm kuantan. nice nak smoke pon okey. tp mulot musti maw maniiiiis lah.haha
asal ko xblanje dy breakfast penerajang je.
haha x)

Addle Lassie berkata...

haha
samala uitm prk punya guard
perangai semua comel-comel ayam

.: Cik Dah :. berkata...

bukan pakguard. tp FUCKguard

Pisey berkata...

pakgad memang bangang!!

haha.
pengalaman...

Aiman Toreq berkata...

dude...
YOU SHOULD BLOODY PROVOKE HIM INTO PUNCHING YOU MAN!!!
after that...
you can complain to the authorities...
he'll lose his job...
and you'll feel much much better knowing that...
you are a bigger ass than him...

cheers mate...

Kohern berkata...

im just dropping by,

this post is hilarious by the way.

xx,

X3N berkata...

mang pkguard sial..babi!
aq da wape kali kna...mang cmtu ar law dpat kuase.ngn org mlayu sndiri pown xbleyh ckap baek2...bajet dye tu power sngat ar..mybe dye tu da dgree kowt..aq ingt pk guard lpas SPM jew.haha